معرفی دپارتمان مشاوره 

ما در زمانه ای زندگی می کنیم که ویژگی اصلی آن تغییر سریع است. همه ی ما با چالش هایی مواجه ایم که خود را با دنیای غیر قابل پیش بینی سازگار کنیم. دنیایی که هماهنگ شدن در آن برای بچه ها سخت تر شده است. با این که بسیاری از بچه ها می توانند به این چالش های زندگی غلبه کنند ولی فشار روانی دوران کودکی همه گیر شده است. با در نظر گرفتن این واقعیت باید به رشد هیجانی و اجتماعی کودکان بپردازیم. پدر و مادرها باید مسئولیت بخش زیادی از این فشار را قبول کنند. ولی مدارس نیز در آموزش کودکان نقش مهمی دارند. وظیفه ما به عنوان مشاور فقط آشنا کردن دانش آموزان با دانش و حقایق نیست بلکه باید مهارت های لازم برای غلبه بر چالش های بزرگ شدن و کنار آمدن با زندگی را به آنان یاد دهیم. عدم رسیدگی به رشد اجتماعی و هیجانی کودکان نه تنها در توان یادگیری آنان اخلال وارد می کند بلکه احتمال اینکه روش های ناکارآمد را برای حل مشکلاتشان برگزینند بیشتر می کند

اهداف دپارتمان مشاوره

هدف از مشاوره در مدرسه کمک های یاورانه ای است که در آن مشاور در جهت رشد و ارتقای دانش آموزان کمک های لازم را به آنها ارائه می دهد. اهداف اساسی و بنیادی واحد مشاوره ارتقای خودآگاهی، افزایش بینش، ارتقای محیط شناسی، کمک به خود پذیری و دیگر پذیری، تسهیل خود شکوفایی، کمک به تصمیم گیری،کمک به حل مسئله، رشد مهارت های سارگارانه، توسعه مهارت های اجتماعی و ارتباطی، تسهیل تغییر رفتار و در نهایت ارتقای سلامت روانی-اجتماعی دانش آموزان می باشد.

وظیفه کلی مشاوره فراهم کردن فرصتی برای دانش آموزان است تا آنها بتوانند به سمت زندگی رضایتمندانه تر و خلاقانه تری حرکت کنند. اهداف مدرسه نیز تسهیل آگاهی و پذیرش عاطفی دانش آموزان است، به نحوی که رشد شخصی و پیشرفت بالقوه هر دانش آموز را ارتقا دهد و در نهایت شهروندانی راضی و کارآمد تربیت کند. مشاوره در مدرسه شامل یاری رسانی به دانش آموزان به طور انفرادی یا از طریق گروههای کوچک است تا بتوانند با نگرانی های خود و همچنین با مشکلاتی که تجربه می کنند مواجه شوند که در چهار سطح انجام می شود.

کادر دپارتمان مشاوره

گالری عکس از فعالیت ها

دیگر دپارتمان های سلام منان

سوالات متداول

  • برگزاری آزمون تعیین سطح برای انتخاب رشته و جلسات مشاوره انتخاب رشته در پایه‌ی دوم
  • ارائه‌ی کارنامه و تحلیل نتایج هر آزمون با استفاده از نرم‌ افزار
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.